Måndag 22 augusti 2011

Måndag, igen. Och en ny vecka. Jag hinner inte riktigt med! :P

Idag har det inte varit så jätte bra väder. Regnat hela dagen! Så vi har varit inne och lagt pussel, ritat och tittat på film. Livia och Leona har börjat leka mer och mer MED varandra nu. Det är så roligt att se dom. :) Även om dom fortfarande bråkar ibland. Men det gör ju alla syskon. Tror dom kommer att ha mycket glädje av varandra när dom växer upp med tanke på att det är ganska tätt mellan dom.

När Livia skulle lägga sig ikväll så ville hon att jag skulle sjunga Idas sommarvisa. Hon älskar att sjunga, och sjunger alltid med mig när jag sjunger. Och hur duktig är hon inte då, hon kan hela texten! Hon är ju faktiskt bara 3,5 år. Snart. Ibland blir jag så förvånad över hur smart och duktig hon är! Jag är så stolt över mina barn, och jag kommer ALDRIG att sluta "skryta" över dom!

Lite irriterad blir man faktiskt när människor som aldrig har varit gravid, fött barn, eller har egna barn uttalar sig om graviditet, födsel eller hur man ska vara som förälder! Egentligen ska man väl inte bry sig. Men jag förstår inte hur man kan säga nånting om nåt man inte vet nånting om! De flesta tänker nog lite annorlunda när de verkligen vet vad det innebär..

Jag vet inte hur det är att ha 3 barn. Och det skrämmer mig lite. Även om jag är mer lugn nu än när jag skulle ha Leona. Det kändes som ett större steg från 1-2, än från 2-3. Och de som jag har pratat med, som har 3 barn säger att det är så oxå. Kan vara så att man, för varje barn, blir mer säker i sin mammaroll. Saker som man oroade sig för under första graviditeten tänker man inte ens på nu! Förlossningen tänker jag på. Men det jag tänker mest på är hur vi ska göra med Livia och Leona. Och att vi ska hinna in till förlossningen. För jag vill inte föda i bilen. Och det tror jag inte att Anders vill heller! :)


 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!