Tisdag 2 augusti 2011

Vilket underbart väder vi har haft den här sommaren! Det har ju varit hur varmt och skönt som helst! Nästan lite för varmt, lr är det bara för att jag är gravid? :P Men jag vill inte att sommaren ska ta slut riktigt än. Jag vill att Livia ska hinna bada och leka innan hösten kommer! Vi var in till stan igår och tog bort hennes gips. 4 veckor har hon haft det. Gissa om det var skönt att dom veckorna är över?! Nu väntar vi bara på att hon ska vilja gå på benet igen. Så än så länge får jag bära henne.. Jag ska inte klaga, för jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att ha hela benet gipsat och få sitta i en rullstol i 4 veckor! Hon har varit så himla duktig! Men jag är verkligen glad att detta är över nu! Det kanske hade varit lite lättare för mig om jag inte varit gravid samtidigt, + att vi har Leona oxå! Och så var det väl typiskt att jag just den här graviditeten skulle få så ont! Fick iaf veta av BM idag vart jag kan beställa ett stödbälte, så det ska jag göra så fort som möjligt! Har börjat få ont på andra sidan nu oxå, så jag hoppas verkligen att det hjälper!

Igår gick jag in i vecka 31. Tiden går så fort! När jag tänker på att jag "snart" ska få en liten bebis, och att jag ska genomgå en förlossning, blir jag nästan lite rädd. Jag minns bara hur ont det gjorde med Leona. Jag hade då sagt innan att om det gick fort skulle jag inte ta någon smärtlindring, och det hann jag inte få heller! Tänkt om man bara kunde få veta när det startar hur lång tid det tar. Då kan man ju planera lite. :) Det som egentligen känns värst, det är att vi ska åka 10 mil i bilen! Det var nog det värsta med hela förlossningen sist! Sitta instängd i en bil 1 timme (lr hur lång tid det tog..) med värkar! Men jag ska väl inte tänka så mycket på förlossningen. Ut kommer den ju alltid! Och man dör ju inte av smärtan, även om det känns så just då! Hoppas jag inte skrämt nån som ska föda snart nu.. :) Tänk på att det är mitt tredje. Skulle det vara så hemskt, så skulle jag bara ha ett barn! :)

Var hos BM i fredags. Jag går inte upp lika mycket i vikt nu, tack och lov! Men så mycket som jag väger nu, vägde jag när jag kom in på förlossningen med Leona. Jag är nästan säker på att jag kommer väga över 70 kg den här gången. "Bara" 20 kg som ska bort sen då! :P Min BM är iaf ärlig, när jag kom dit sa hon - du har blivit ganska stor den här gången. Så här stor har du nog aldrig varit. Och du har ju över 2 månader kvar oxå! Och vissa som man träffar säger - men vad liten du är, det är ju bara magen på dig! En anledning till att jag blivit större nu är ju för att jag inte rör på mig så mycket! Jag har för ont för att vara ute och gå, och det gör ju till att jag går upp mer i vikt oxå.. Jag får väl gå desto mer när bebisen är här! :)






Underbara barn <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!