Lördag 2 juli 2011

Jag är inte så duktig på att uppdatera min blogg. Jag belv faktiskt förvånad när jag såg att det är några som är inne på min blogg fortfarande! Jag har inte skrivit nåt på nästan 2 månader! Mycket har hänt sen dess! Får se hur det går nu, om jag fortsätter att skriva. Jag har haft så mycket annat att göra så jag har inte haft tid. Det blir inte mycket tid över när man har hus, familj och jobbar heltid.. + att vi håller på att renoverar, och det tar tid! Men bra blir det! :) Tänk vad lite färg kan göra! Nu sist målade vi om trappen och väggarna i hallen. Vitt blev det, och det blev så fint! Köpte nya hallmöbler oxå, så nu gillar jag hallen. Förutom golvet, som vi oxå ska byta. Köket och tvättstugan är nästan klart. Och det blev oxå jätte fint! Tvättstugan är ju inte direkt ett rum jag skulle ha prioriterat, om det inte varit för att det var vattenskada där. Det är väl kanske inte det första rummet man gör om.. Men det blev väldigt stor skillnad! Det var nog inte gjort nåt där inne sen huset byggdes. Det jag vill göra nu är att måla och tapetsera om vardagsrummet. Skulle vilja göra det innan bebisen kommer. Så man kan känns sig klar! :) Men jag vet att det finns nån som tycker att jag ska ta det lite lugnt.. :P Jag hinner knappt avsluta en sak så vill jag börja med nåt annat! :) Men det är ju så roligt att hålla på, och det blir ju så fint! :)

Nu blev det bara massa om huset. Tänkte ju att jag skulle skriva lite om mina underbara barn oxå! :) Livia som är så duktig och helt plötsligt slutade med blöja. Hon som har vägrat både potta och toa. Jag tror inte på att "tvinga", jag tror dom kommer på det själv. Och mycket riktig, hon bara tvär slutade. Inte en enda olycka har skett, varken på dagen eller natten! Och hon är så stolt över sig själv! :)

Leona har blivit så stor. Både till utseendet och sättet. Hon är ingen bebis längre. Hon pratar inte lika mycket som Livia gjorde i den åldern, men hon är väldigt duktig på att visa vad hon vill! Och hon är väldigt bestämd! :) Hon har redan börjat med "kan själv". Och jag tror att mycket har att göra med att hon ser vad Livia gör. Även om hon är väldigt bestämd och har mycket egen vilja, så märks det att hon ser upp till storasyster och vill göra som hon gör. Och Livia är nog världens snällaste och mest omtänksamma storasyster! Leona har verkligen tur där! Jag var heller aldrig orolig när jag var gravid med Leona för hur Livia skulle vara mot sin lillasyster. Lite mer orolig är jag nu faktiskt.. :) Även fast Leona är jätte snäll, så är hon lite mer våldsam. Men det går nog bra! :)

Vad mycket jag skrev nu. Hoppas nån orkat läsa. Nu kom min älskling in, så nu ska jag umgås med han en stund innan jag somnar i soffan! :) Förresten så har jag semester nu! Så skönt! Hoppas ni har en trevlig kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!